Publicado: 18-12-2020

Presentación


María Teresa Muñoz Quezada
1-3

 

 PDF   HTML 

 

Un posible enfoque de complementariedad entre espacios de trabajo matemático y modelización

A possible complementarity approach between mathematical working spaces and modeling

Paula Verdugo-Hernández
12-30

 

 PDF   HTML 

 

Adherencia al discurso matemático escolar: el caso de la integral definida en la formación inicial docente

Adherence to the mathematical school discourse: the case of the definite integral in the initial teacher training

Claudio Enrique Opazo Arellano, Sindi Lorely Marcía Rodríguez, Francisco Cordero
31-55

 

 PDF 

 

Fiabilidad y reproductividad de los Cuestionarios de Actividad Física PAQ-C Y PAQ-A en Estudiantes de Enseñanza Básica y Media de la Ciudad de Talca

Reliability and reproductivity of the PAQ-C and PAQ-A physical activity questionnaires in students in basic and secondary education of the city of Talca

Cesar Faúndez Casanova, Jaime Vásquez, Ricardo Souza, Marcelo Castillo, Franklin Castillo, José Pérez, Javiera Guzmán
56-78

 

 PDF 

 

Escritura académica:

vehículo de reflexión, crisol de voces docentes

academic writing:
vehicle of reflexion, crucible of teaching voices

Laura Macrina Gómez Espinoza, Roxana Lilian Arreola Rico, Concepción Hernández
79-102

 

 PDF 

 

Educación ambiental en la escuela chilena:

experiencias pedagógicas en la comuna de Santa Bárbara

Environmental education in the chilean school:
pedagogical experiences in the commune of Santa Barbara

Renata Carolina Sánchez Valenzuela, Carlos Ossa Cornejo
103-128

 

 PDF 

 

Preceptores en Chile. Configuración histórica del profesorado

Preceptors in Chile. Historical configuration of the teaching staff

Christian Danner Loyola Bustos
129-145

 

 PDF